Volvo XC90 Excellence - interior

V Ženeve má európsku premiéru luxusné Volvo XC90 Excellence

Najluxusnejšie vozidlo v celej 89-ročnej histórii spoločnosti Volvo Cars – exkluzívny štvormiestny model XC90 Excellence – sa predstaví vo svojej európskej premiére na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne v Ženeve.

Špičkový model XC90 Excellence vychádza z oceneného SUV XC90 a prispieva k ďalšiemu posilneniu reputácie spoločnosti ako exkluzívnej automobilky.

Prináša rozsiahle plochy s koženou povrchovou úpravou, čalúnenie najvyššej kvality a poháre z ručne brúseného krištáľu od spoločnosti Orrefors, renomovaného švédskeho výrobcu skla.

Vysokú mieru pohodlia, ktorú zaisťujú samostatné nastaviteľné zadné sedadlá v spojení s masážnou funkciou a špeciálne navrhnutými hlavovými opierkami, rozširuje ďalšie komfortné vybavenie v podobe chladničky, dvoch sklápacích stolíkov a držiakov nápojov s funkciou ohrievania i chladenia.

Model XC90 Excellence je postavený na báze Modulárnej architektúry SPA od spoločnosti Volvo a v rámci štandardnej výbavy sa dodáva s oceneným hybridným systémom pohonu typu plug-in so  spaľovacím motorom T8 Twin Engine, ktorý ponúka tri rôzne jazdné režimy v jedinom aute – Pure, Hybrid a Power. To znamená, že vozidlo XC90 Excellence dokáže dodať až 410 k výkonu v spojení s pôsobivo nízkou hladinou emisií.

„XC90 Excellence ponúka neprekonateľný a luxusný zážitok. Je to naše najšpičkovejšie XC90 a pozorujeme veľký záujem zo strany našich solventnejších zákazníkov,“ uviedol Björn Annwall, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo Cars pre marketing, predaj a služby. „Dodatočná zvuková izolácia, modernejší audiosystém Bowers & Wilkins a praktické ovládacie prvky na zadných sedadlách vnášajú do vozidla XC90 Excellence novú úroveň luxusného pokoja a komfortu.“

Model XC90 Excellence si možno teraz exkluzívne objednať cez internet na vybraných trhoch, čo je odrazom rastúceho významu digitálneho obchodovania v rámci predajnej a marketingovej stratégie spoločnosti Volvo.

Tento spôsob predaja kráča v šľapajach modelu XC90 First Edition, čo bola špeciálna a limitovaná séria pozostávajúca z 1 927 samostatne očíslovaných automobilov, ktoré sa predávali v roku 2014 výlučne cez internet prostredníctvom webovej stránky www.volvocars.com. Všetkých 1 927 kusov modelu XC90 First Edition, ktorých počet bol oslavou roku založenia spoločnosti Volvo, sa predalo v priebehu 48 hodín od spustenia predaja.

Online predaj modelu XC90 Excellence sa už začal vo Švajčiarsku, Francúzsku, Belgicku a Luxembursku, pričom v neskorších jarných mesiacoch bude do zoznamu pridaná aj Čína.

Hoci vozidlo je zatiaľ exkluzívne v ponuke len prostredníctvom internetu, na ostatných trhoch (vrátane USA) bude možné objednať si ho aj u predajcov značky Volvo v neskorších mesiacoch tohto roka.

„Exkluzívny online predaj modelu XC90 Excellence je dokonalým príkladom toho, ako spoločnosť Volvo Cars mení spôsob predaja svojich vozidiel a prispôsobuje sa novým zákazníckym trendom,“ uviedol Björn Annwall. „Bez ohľadu na to, kde si záujemcovia o značku Volvo vozidlá objednávajú, naším cieľom zostáva tá najvyššia možná spokojnosť zákazníkov, ktorú chceme prinášať spoločne s našimi predajcami.“

Platforma digitálneho obchodovania je dôležitým prvkom globálnej marketingovej stratégie spoločnosti Volvo pod názvom „Way to Market“ (spôsob obchodovania), ktorú automobilka vyvinula po úspešnej pilotnej skúške s vozidlami First Edition. Digitálne obchodovanie sa bude používať častejšie, keďže spoločnosť Volvo začína postupne predávať automobily po celom svete aj cez internet ako doplnok svojich klasických predajných a obchodných zastúpení.

Z tohto dôvodu automobilka úzko spolupracovala so sieťou svojich predajcov na vývoji nástroja, pomocou ktorého by sa zachoval aj osobný kontakt, ktorý je v oblasti predaja, dodávky a servisu automobilov mimoriadne dôležitý.