Spoločnosť Volvo Cars, švédsky výrobca prémiových automobilov, oznámila, že do svojich vozidiel Série 90 zavedie Skype for Business, poprednú aplikáciu od spoločnosti Microsoft pre zjednotenú komunikáciu. Volvo Cars je tak prvou automobilkou, ktorá uvedie na trh takýto nástroj palubnej komunikácie.

„Všetci to poznáme. Sedíte v aute a snažíte sa zapojiť do konferenčného hovoru. Pri pokuse o spojenie buď nešikovne zápasíte s telefónom, alebo vám rovno spadne, prípadne zabudnete dlhý PIN kód, ktorý potrebujete na spojenie. To nie je práve najlepší spôsob, ako začať dôležitý hovor v aute. A k tomu všetkému nemáte pozornosť tam, kde by ste ju mali mať – na ceste pred sebou. S aplikáciou Skype for Business toto všetko, našťastie, odpadá,“ hovorí Anders Tylman-Mikiewicz, viceprezident skupiny Volvo Car Group pre služby v oblasti spotrebiteľskej konektivity.

Aplikáciu Skype for Business aktívne využívajú v práci milióny ľudí po celom svete. Vo vozidlách Volvo S90 si budú môcť používatelia prezerať svoje nadchádzajúce pracovné stretnutia ako aj podrobnosti o ich účastníkoch, a tiež zúčastňovať sa na nich prostredníctvom jediného kliknutia na veľkom centrálnom displeji.

„Aplikácia Skype for Business je v rámci našej ponuky konektivity a komunikácie v automobiloch ďalším veľkým krokom vpred. Na úsvite éry autonómnych vozidiel vidíme budúcnosť, kde flexibilné nástroje palubnej produktivity umožnia skrátiť čas, ktorý ľudia trávia v kancelárii. Je to zatiaľ len začiatok úplne nového spôsobu nazerania na to, ako v aute trávime čas,“ hovorí Tylman-Mikiewicz.

Podstatou koncepcie uvádzania technológií do automobilov, ktorú aplikuje spoločnosť Volvo Cars, je jej túžba uľahčovať zákazníkom život a vnášať doň viac bezpečnosti, v čom jej pomáha inteligentné využívanie najnovších relevantných technológií.

Automobilka Volvo v rámci partnerstva so spoločnosťou Microsoft zároveň skúma využívania jej inteligentného osobného asistenta menom Cortana, s výslovným zámerom zaviesť do vozidiel aj plne funkčný systém rozpoznávania hlasu a kontextové súvislosti. Cieľom je aktívne predvídať potreby ľudí, a pomáhať im tak v každodennom živote.

„Spoločnosť Volvo Cars ako jeden z priekopníkov v tejto oblasti chápe, že povaha práce je čoraz mobilnejšia. Ľudia dnes musia byť produktívni odvšadiaľ – aj zo svojich automobilov,“ vysvetľuje Ben Canning, riaditeľ produktového manažmentu spoločnosti Microsoft pre aplikáciu Skype for Business. „Sme radi, že môžeme rozšíriť moderné pracovné stretnutia aj do vozidiel značky Volvo.“

Švédska automobilka v spolupráci so spoločnosťami Microsoft a Ericsson, ktoré jej poskytli cloudové riešenia, pokračuje vo vývoji a poskytovaní vizionárskych služieb a funkcií svojej rastúcej zákazníckej základni.

„Komunikácia v automobiloch je niečo, na čom v spoločnosti Volvo pracujeme už roky. Od zabudovaných mikrotelefónov z 80. a začiatku 90. rokov [20. storočia] až po naše štandardné funkcie hands-free rozhrania Bluetooth® sme pochopili, aké dôležité je uľahčovať ľuďom život na cestách, pričom nespúšťame zo zreteľa bezpečnosť a snažíme sa minimalizovať rozptyľovanie vodiča za volantom,“ dodal na záver Anders Tylman-Mikiewicz.