Spoločnosť Volvo Car Group podpísala dlhodobé zmluvy v hodnote mnohých miliárd dolárov s poprednými výrobcami batérií CATL a LG Chem, ktorí budú počas nadchádzajúcej dekády dodávať lítiovo-iónové akumulátory pre novú generáciu modelov Volvo a Polestar.
Tieto zmluvy, zaisťujúce globálne dodávky akumulátorových modulov pre všetky modely postavené na pripravovanej platforme SPA2 a na súčasnej modulárnej platforme CMA, predstavujú významný krok v rámci ambiciózneho elektrifikačného plánu spoločnosti Volvo Cars.
V roku 2017 spoločnosť Volvo Cars prijala ako prvá automobilka záväzok, že všetky nové modely Volvo uvedené na trh od roku 2019 budú elektrifikované. Odvtedy si spoločnosť navyše stanovila cieľ do roku 2025 dosiahnuť 50-percentný podiel vozidiel s plne elektrickým pohonom v rámci svojho celosvetového objemu predaja.
„Budúcnosť vozidiel Volvo vidíme v elektrickom pohone a sme plne odhodlaní odpútať sa od tradičného spaľovacieho motora,“ povedal Håkan Samuelsson, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars. „Dohody, ktoré sme podpísali so spoločnosťami CATL a LG Chem, sú dôkazom úspešného napredovania smerom k našim ambicióznym elektrifikačným cieľom.“
Čínska spoločnosť CATL a juhokórejská spoločnosť LG Chem sú renomovaní výrobcovia batérií, ktorí už dlho a úspešne dodávajú lítiovo-iónové akumulátory pre svetových automobilových výrobcov. Spĺňajú prísne dodávateľské normy spoločnosti Volvo Cars z hľadiska využívania najmodernejších technológií, zodpovedného prístupu k dodávateľskému reťazcu a cenovej konkurencieschopnosti. V Číne budú dodávky batérií výhodné vzhľadom na objem výroby pre širšiu skupinu Geely.
„Dohodou, ktorú sme podpísali, sme si zaistili efektívne dodávky batérií pre nadchádzajúce desaťročie,“ povedala Martina Buchhauser, hlavná viceprezidentka spoločnosti Volvo Cars pre zaobstarávanie. „Tým, že máme v každom regióne k dispozícii dvoch dodávateľov, sme si zaistili aj flexibilitu pri rozvoji nášho dodávateľského reťazca.“
V továrni v belgickom Gente práve prebieha výstavba prvej batériovej montážnej linky spoločnosti Volvo Cars. Jej dokončenie je naplánované na koniec tohto roka. Prvé plne elektrické Volvo vyrobené v Gente bude oceneniami ovenčené malé SUV XC40. Už dnes sa tam vyrába variant „plug-in hybrid“ modelu XC40.
Kompaktná modulárna architektúra (CMA) v súčasnosti slúži ako platforma pre model XC40, ako aj pre plne elektrický fastback Polestar 2 a niekoľko modelov spoločnosti LYNK & CO, sesterskej značky Volvo, taktiež vo vlastníctve koncernu Geely. Od tohto roka budú všetky tri modely vyrábané na jednej výrobnej linke v továrni prevádzkovanej spoločnosťou Volvo v čínskom Luqiao.
Pripravovaná architektúra SPA2 predstavuje ďalšiu generáciu platformy SPA (Scalable Product Architecture), vyvinutej spoločnosťou Volvo, ktorá sa začne používať v prvých rokoch budúcej dekády. SPA je jednou z najmodernejších platforiem v automobilovom priemysle, na ktorej sú v súčasnosti postavené všetky modely Volvo radov 90 a 60. Prvé Volvo postavené na platforme SPA2 bude veľké SUV XC90 druhej generácie.
V tomto roku už spoločnosť Volvo Cars predstavila množstvo vylepšených a novo vyvinutých variantov elektrifikovanej pohonnej sústavy, ktoré budú zaraďované do ponuky naprieč celým sortimentom modelov. Modernizáciou prešli súčasné pohonné sústavy typu plug-in hybrid T8 a T6 Twin Engine, pričom verzia „plug-in“ bude odteraz k dispozícii pre každý vyrábaný model.