Spoločne upevnili pozíciu spoločnosti Volvo Cars ako jednej z popredných svetových značiek prémiových automobilov. Thomas Ingenlath, Robin Page a Maximilian Missoni spoločnými silami rozvinuli hrdý a sebavedomý škandinávsky dizajnový jazyk prostredníctvom ducha vzájomnej spolupráce a odlíšenia.
Automobilka Volvo Cars minulý týždeň na špeciálnom podujatí v Štokholme po prvýkrát naraz predstavila svojich troch šéfov dizajnu a celý rad nových vozidiel, ktoré navrhli.
Nový rad modelov odráža finančnú a prevádzkovú transformáciu, ktorou si spoločnosť prešla za posledné roky, pričom od roku 2014 päťkrát po sebe zaznamenala rekordný predaj a výrazný nárast ziskovosti.
Po tom, ako v posledných rokoch zmenili vzhľad portfólia vozidiel Volvo a omladili túto značku, sa títo traja dizajnéri teraz plánujú zamerať na budúce dizajnové príležitosti, ktoré prináša orientácia spoločnosti na elektrifikované a skutočne autonómne vozidlá.
Prvým modelom, ktorý predstavil nový dizajnový jazyk značky Volvo, bolo veľké SUV XC90 uvedené na trh v roku 2014. Udávalo tón pre všetky nasledujúce nové vozidlá radov 90, 60 a 40 založených na modulárnej platforme SPA alebo CMA, vďaka čomu získali naozaj luxusné proporcie.
Všetky tri modely SUV v ponuke si odniesli prestížne ocenenie Auto roka v Severnej Amerike, Ázii a Európe, čím dokázali úspešnosť nového dizajnového jazyka značky Volvo.
„Spolupráca s Maxom a Robinom je veľmi príjemná. Vo vzájomnej spoločnosti sa cítime veľmi dobre a pracovať spolu je pre nás inšpirujúce,“ povedal dizajnový riaditeľ Thomas Ingenlath. „Najviac som hrdý na to, že sme zobrali túto neuveriteľnú značku a zasadili ju do správneho rámca prémiovej škandinávskej značky, ktorá je vďaka svojmu dizajnu atraktívnym a obľúbeným produktom.“
„Sme naozaj dobrí priatelia a skvelo spolu vychádzame ako kolegovia,“ povedal vedúci dizajnu značky Volvo Robin Page. „Než sme Max a ja prišli do Volva, Thomas vytvoril stratégiu a potom sme vybudovali tím potrebný na realizáciu jeho vízie. A výsledok tu dnes vidíme na tejto fantastickej ponuke vozidiel.“
„Myslím si, že sa nám naozaj podarilo pozdvihnúť dizajn vozidiel Volvo do prémiovej triedy,“ povedal vedúci exteriérového dizajnu Maximilian Missoni. „Thomasovou najsilnejšou stránkou je to, že je vizionár a má zmysel pre veci, ktoré budú mať v budúcnosti veľký význam. Robin zmenil dizajn a kvalitu interiéru vozidiel Volvo na synonymum dokonalosti.“
Tímový duch spolupráce však presahuje hranice dizajnu. Úzko spolupracovali napríklad s bezpečnostnými expertmi spoločnosti Volvo Cars na vývoji spôsobov komunikácie pre autonómne vozidlá budúcnosti, ako vidno na koncepte 360c. Toto koncepčné vozidlo zároveň prezentuje aj hodnotu kreatívneho dizajnu, ktorý prináša nové potenciálne obchodné príležitosti.
„Za posledných päť rokov sme zaznamenali obrovskú zmenu od toho, kde sa Volvo nachádzalo predtým, a kde je teraz,“ dodal Robin Page. „Do veľkej miery je to zásluhou dizajnu vozidiel a skutočnosti, že stelesňujú značku Volvo aj samotnú Škandináviu. Keď sa pozrieme na nasledujúcu generáciu automobilov, bude zaujímavé sledovať, ako sa popasujeme s novými technológiami a ako v týchto nových produktoch stvárnime podstatu škandinávskeho dizajnu.“