V garáži Volvo parkujte, ale neopravujte: 7 dôvodov, prečo zveriť auto do autorizovaného servisu

 

Podľa výsledkov prieskumu, ktorý sme realizovali na konci roka 2018, až 28 % slovenských vodičov uprednostňuje opravu svojho auta v neautorizovanom servise. Oberajú sa tým však o istotu, že ich vozidlo dostane originálne náhradné diely a bude opravené podľa postupov normovaných výrobcom.

 

 

1. Originálne diely

 

Neoficiálne náhradné diely sú síce lacnejšie, no na rozdiel od napodobenín módnych doplnkov ohrozujú život celej posádky, takže pri tomto druhu tovaru sa určite nevyplatí šetriť.

 

Existujú mnohé prípady, v ktorých plagiáty súčiastok nevyhovovali bezpečnému stavu už pri laboratórnych testoch.

 

Ako odlíšiť napodobeninu od originálu? Niekedy je to naozaj jednoduché, pretože OECD v minulosti zaznamenalo aj prípady, keď sa k nám z Ázie dostalo brzdové obloženie vyrobené z dreva či lisovanej trávy. Inokedy sú rozdiely viditeľné až po čase.

 

Pokiaľ nie ste vyslovený autičkár, úplnú istotu v použití originálnych dielov získate, ak uprednostníte autorizovaný servis Volvo. Práve tu vaše vozidlo dostane náhradné diely, ktorých kvalita je totožná so súčiastkami nového vozidla.

 

2. Kvalifikovaný personál

 

Mechanici absolvujú pravidelné školenia, zamerané na konkrétne úkony alebo modely áut, takže v autorizovanom servise nájdete vždy tých najkvalifikovanejších ľudí. Absolvovaním semináru a skúšky sa však záruka ich odbornosti nekončí.

 

Keďže s novými vozidlami prichádzajú vždy nové technológie, pomôcky a postupy, mechanici sa s nimi učia pracovať v rámci celoživotného programu vzdelávania. Klienti Volvo Bory sú navyše v kontakte s vlastným mechanikom, ktorý im ľudskou rečou vysvetlí chybu vozidla a postup pri jej odstránení.

 

„Keďže klient komunikuje s technikom osobne, nedochádza k skresleniu informácií jedným ani druhým smerom,“ opisuje výhody osobného servisu Branislav Škodáček z Volvo Bory.

 

3. Postupy stanovené výrobcom

 

Opravy, ktoré realizujeme v autoservise Volvo Bory, vychádzajú z normovaných postupov stanovených spoločnosťou Volvo. To znamená, že od hľadania príčiny až po jej odstránenie budú mechanici s vaším vozidlom Volvo manipulovať presne tak, ako to odporúča výrobca.

 

„Vo Volvo Bory máme jednu z najmodernejších dielní na Slovensku. Najväčšou výhodou konceptu Volvo Personal Service však je, že na jednom aute pracujú vždy dvaja mechanici. Tým dokážeme skrátiť trvanie opráv na polovicu, a to už aj s umytím auta,“ vysvetľuje Škodáček. „Tento čas však veľmi závisí od druhu servisných prác,“ dodáva.

 

 

Aby bola oprava a údržba vozidla čo najefektívnejšia, servis Volvo Bory je vybavený moderným náradím a špeciálnymi prístrojmi. Tie sú často vyvinuté spolu s vozidlom, takže aj vďaka nim dokáže autorizovaný servis vykonať rýchlu diagnostiku aj opravu.

 

Garážový servis sa k takýmto nástrojom nemá ako dostať.

 

 

4. Presný odhad prác

 

V autorizovanom servise Volvo Bory vás nečakajú žiadne neurčité odhady o ukončení servisných prác. Zakladáme si na presných informáciách, takže hneď po obhliadke auta určíme rozsah opráv a termín ich dokončenia.

 

Niektoré servisné úkony dokážeme vo Volvo Bory vykonať do hodiny, takže klienti môžu tento čas stráviť v našej obývačke alebo mechanikom asistovať osobne v dielni. Pokiaľ však zistíme, že oprava auta zaberie viac času, v predstihu na to klienta upozorníme.

 

 

„Potom si buď zákazník sám zabezpečí odvoz, alebo si prenajme vozidlo od nás. Ak ide o komplikovanú opravu, kde sa príčina poruchy dlhšie skúma a komunikuje s výrobcom, tak náhradné vozidlo môže zákazník dostať buď zdarma alebo za poplatok,“ približuje doplnkové služby Škodáček.

 

5. Bezpečnostná prehliadka zadarmo

 

To, čo odlišuje autorizovaný servis od garážového, je prístup mechanikov a doplnkové služby, za ktoré si nemusíte priplácať. Pri každej návšteve autorizovaného servisu vám mechanici skontrolujú bezpečnostné systémy aj stav batérie.

 

Práve batéria je najmä v zimnom období jednou z najohrozenejších častí, takže jej predbežná kontrola dokáže predísť zbytočným problémom pri rannom štartovaní.

 

 

6. Bezplatná aktualizácia softvéru

 

Výrobcovia pravidelne aktualizujú softvér svojich vozidiel a jedinou šancou, ako mať svoje Volvo vybavené vždy tou najnovšou a overenou verziou, je návšteva autorizovaného servisu.

Pokiaľ ide o zásah do softvéru, ľudia by mali automaticky uprednostniť autorizovaný servis, pretože v tom neautorizovanom nie je možné nahrať oficiálny kľúč od výrobcu.

 

 

Škodáček tvrdí, že „multibrandy, ktoré používajú v garážových servisoch, nie sú použiteľné na všetky úkony. Po každej servisnej prehliadke vám náš mechanik bezplatne aktualizuje riadiace jednotky auta na najvyššiu možnú verziu. Platí to pre nové aj staršie vozidlá.“

 

 

7. Asistenčné služby

 

O svojich zákazníkov sa staráme aj mimo servisu, takže ak vás postihne porucha vozidla na ceste, jeho opravu sa pokúsime realizovať priamo na mieste. Pokiaľ pôjde o zložitejšiu opravu, vozidlo prevezieme do servisu a vám zabezpečíme odvoz alebo ponúkneme náhradné vozidlo.

 

Obrátiť sa na pomoc Volvo Bory môžete aj pri strate kľúčov, defekte či zámene prevádzkových kvapalín. Ide o služby, o ktorých by sa vám pri neoficiálnom servise mohlo iba snívať.

 

Okrem spomínaných možností vám vo Volvo Bory vaše vozidlo pri každej návšteve umyjeme zvonku aj zvnútra. Ručíme teda za to, že po vyzdvihnutí sa bude nielen dobre riadiť, ale bude tiež dobre vyzerať.

 

Zdieľať