Doba je rýchla, časy sú elektrizujúce.
Elektromobilita je azda najpálčivejšou témou európskeho automobilového priemyslu. Slovenska sa dotýka viac ako bytostne. Slovensko je totižto automobilovou veľmocou, teda aspoň v pomere počtu vyrobených vozidiel k počtu obyvateľov.
Karty však výrazne začína miešať práve elektromobilita s citeľným vplyvom čínskych značiek. Otázok o budúcnosti automobilizmu nielen u nás sa natíska niekoľko, no hľadanie odpovedí nie je vždy jednoznačné či jednoduché.
Zľava: Peter Mihálik, Patrik Križanský, Alexander Matušek, Lenka Buchláková (TA3), Dodo Dúbravský, Roman Petrík.
Čo-to odkryla nedávna konferencia usporiadaná televíziou ta3 s podtitulom „Budúcnosť automobilového priemyslu na Slovensku“. Odpovede na všetečné otázky pomáhal hľadať aj Peter Mihálik, bývalý motoristický novinár a náš súčasný predajca z prevádzky na Rožňavskej. Okrem neho sa témam venovali aj:
Patrik Križanský, riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektromobilitu
Alexander Matušek, prezident Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP SR), viceprezident APZD
Dodo Dúbravský, moderátor, motoristický novinár a dramaturg relácie Motoring
Roman Petrík, riaditeľ značky MG Motor Slovakia
Pozerať sa na problematiku súčasných elektromobilov sa dá rôzne – nielen z pohľadu stále dominantnej ekológie, dôležitej odbornosti ale hlavne praxe. Podobne je na tom aj súčasné smerovanie automobilky Volvo. Napriek smelému vyhláseniu, že po roku 2030 chceme produkovať len autá poháňané elektrickou energiou, budeme ďalej pokračovať aj s vývojom a výrobou benzínových a plug-in hybridných pohonov.
Vyzerá to tak, že bez nich sa blízka budúcnosť (zatiaľ) nezaobíde. Je totižto nad slnko jasnejšie, že aktuálne akumulátory majú svoje presne definované obmedzenia, ktoré (zatiaľ) elektromobily deklasujú do pozície perfektných mestsko-prímestských vozidiel (tu nájdete naše krátke edukatívne video s elektrickým Volvo C40).
Viac o samotnej konferencii s tématikou budúcnosti automobilového priemyslu nájdete TU:
ta3 konferencie: PRIEMYSEL (time 03:50:00 h)
Foto: TA3
Autor článku: Peter Mihálik