Všetko záleží na uhle pohľadu a fantázii pozorovateľa. Z profilu sa pokojne podobá na sedan či liftback. Mohutnosťou je takmer ako SUV či crossover. Čo Vám pripomína naše nové elektrické Volvo ES90?
Dizajn je vecou individuálneho citu a pocitu, technika je výslovne exaktnou záležitosťou. A tu si otvára Volvo ES90 niekoľko úplne nových brán. Azda najväčšou je použitie 800V platformy (ostatné naše elektromobily využívajú tradičnejšiu 400V), ktorá umožňuje nielen dlhší dojazd (700 km podľa WLTP) ale aj rýchlejšie nabíjanie – za 10 minút na rýchlonabíjacích staniciach s výkonom 350 kW zhltne energie na 300 kilometrov jazdy.

Rýchlosť je pre Volvo dôležitá aj v inom smere. Volvo ES90 je postavené na našej architektúre SPA2 (rovnako ako EX90) obsahujúcej technologický balík Volvo Cars Superset. Ten pozostáva z duálnej konfigurácie výpočtovej platformy NVIDIA DRIVE AGX Orin. Vďaka nej je ES90 (aj EX90) výpočtovo naše najvýkonnejšie vozidlo.
Už tradične máme v našich elektrických autách panoramatické strešné okno, ale pri ES90 ponúkame prvýkrát verziu so sklom s premenlivou priepustnosťou svetla ovládanou tlačidlom. Ďalším benefitom je štvorzónová klimatizácia s pokročilou čističkou vzduchu – zabráni vstupu do kabíny až 95 percent časticiam s veľkosťou PM 2,5 a odstráni 99,9 percenta alergénov trávy, stromov a peľu, takže je vhodná aj (či rovno najmä) pre ľudí trpiacich astmou a alergikov.

Oázu pokoja nakoniec dotvorí tichá jazda so špičkovým ozvučením Bowers & Wilkins s 25timi reproduktormi (aj v predných opierkach hlavy) podporenými priestorovým zvukom Dolby Atmos®. Všetky funkcie sa ovládajú prostredníctvom centrálneho displeja s uhlopriečkou 14,5“. Informačno-zábavný systém je už tradične s Google službami, o výkon sa stará nielen 5G modem ale hlavne platforma Snapdragon® Cockpit od spoločnosti Qualcomm Technologies.
Nakoniec ešte dva údaje – 424 a 733 litrov. Prvé číslo udáva základný objem batožinového priestoru, druhý jeho zväčšenie po sklopení zadných sedadiel. Samotný priestor je dobre prístupný po vyklopení zadnej časti spolu so sklom – preto liftback. Vpredu je ešte malý priestor s objemom 22 litrov vhodný na umiestnenie nabíjacích káblov.
Ceny, špecifikácie a dodacie doby pre slovenský trh ešte nemáme, ale prídu už čoskoro…
Foto: VolvoCars
Autor článku: Peter Mihálik